Groot Onderhoud Hoorneslaan e.o. Katwijk noord
Gemeente Katwijk
| Opdrachtgever: | Gemeente Katwijk |
| Contactpersoon: | Dhr. T. Hamelink |
| Periode uitvoering: | Augustus 2023 – December 2024 |
| Aanneemsom: | € 1.286.750,00 |
| Contractvorm: | RAW |
| Aandeel inschrijver: | 100% hoofdaannemer |
Locaties uit te voeren werkzaamheden
Heinsiusstraat, Van Slingelandtstraat, Dr. W. Dreesstraat, Fagelstraat en Talmastraat in Katwijk.
Het werk bestaat in hoofdzaak uit
| Opbreken betonstraatstenen | 8000m2 |
| Opbreken betontegels | 4000m2 |
| Opbreken trottoir- en opsluitbanden | 3500m1 |
| Verwijderen trottoir- en straatkolken | 85 stuks |
| Verwijderen divers wegmeubilair | per straat |
| uitvoeren van grondwerken tbv plantvakken | door hele wijk |
| Leveren en aanbrengen elementenverhardingen | 10000m2 |
| Leveren en aanbrengen kantopsluitingen | 3500m1 |
| het aanbrengen van kolken en kolkleidingen | 121 stuks |
| Aanbrengen en profileren menggranulaat, wegfundering rijweg | 1510m2 |
| Aanbrengen waterbergende fundering parkeervakken | 2100m2 |
| Aanbrengen grasbetonstenen in parkeervakken | 2100m2 |
| Het aanbrengen van groenvoorzieningen/beplantingswerk | 6 are |
| het uitvoeren van overige en algemene werken |
Specifieke project kenmerken
- Werkzaamheden in een wijk met veel bewoners en spelende kinderen;
- Vanwege het aanwezige asbesthoudende voegenkit werd er bij het verwijderen van rioleringselementen met dit asbesthoudende kit gewerkt conform een apart opgestelde werkinstructie. Onze medewerkers zijn allen voorzien van het certificaat voor het werken met asbesthoudende voegenkit in riolen conform risicoklasse 1;
- Duurzaamheid: Aanbrengen van waterdoorlatende bestrating op een waterbergende fundering, RA Positive Green 60-40 en grasbetonstenen (Klinkerformaat)
- Better Performance score: 8+
Omgevingsmanagement
- Aannemer heeft een BLVC-plan opgesteld met hierin opgenomen een faseringsplan;
- de communicatie naar omwonenden vond plaats middels bewonersbrieven. Hele wijk werd voorafgaand aan de start voorzien van een algemene brief en per fase werden de aangrenzend bewoners voorzien van een brief met hierin uitleg over de werkzaamheden bij hun direct voor de deur. In de brief stonden de directe contactgegevens van omgevingsmanager van aannemer vermeld. Zij was 24/7 bereikbaar;
- Regelmatig bezoek aan het project evenals regelmatig contact met omwonenden;
- Bijhouden van een logboek: Vragen, opmerkingen en klachten;
Verkeersvoorzieningen
Om het werk veilig uit te voeren en de omgeving optimaal bereikbaar te houden, werden onderstaande voorzieningen getroffen;
- Opstellen verkeers- omleidingsplannen en toepassen conform de CROW 96b;
- Aannemer verzorgde de afstemming met afdeling verkeersregie en verzorgde alle meldingen in Melvin;
- Aannemer verzorgde alle afstemmingen met vuilophaaldienst, nood- en hulpdiensten.
Van Eijk Infra & Milieu
Meer weten over onze aanpak : “Grondig (Denk)werk, Duurzaam Resultaat!” en behoefte om te bespreken hoe we u en uw project kunnen ondersteunen? We gaan graag met u in gesprek!
